نویسنده و کارگردان فیلم «ائو» میگوید: «علاجی که برای حیات اقتصادی سینما نیازمند است، صادق و شفاف بودن را در پی دارد.
به گزارش آذر صبح به نقل از روزنامه بانیفیلم، اصغر یوسفینژاد اظهار کرد: وقتی عنصرصداقت نباشد گرچه هزاران کار مهندسی هم انجام دهید و راهکارییرا هم نشان دهید راهی از پیش نخواهیم برد. به نظر می رسد معضل اصلی این است که با هم روراست نیستیم و منفعت شخصی بر منفعت همگانی غلبه دارد، مصالح کلی کشور و ملت به مصالح فردی باخته است و این مسادل باید ریشه کن گردد.
وی پیرامون بررسی نابسامانی جریان اکران فیلمها، افزود: اکران در سینمای ایران پیچیدهترین بخش فیلمسازی است. به هر حال اکران گلوگاهی است که باعث تداوم سینما می گردد، چون به هر حال سینما یک صنعت هنرست و وجه صنعتی آن را برنامهریزی اکران تنظیم میکند.
یوسفینژاد همچنین اظهار داشت: در کشور ما ابزار لازم برای اکران به آن شکلی که با قواعد استاندارد سازگار باشد، وجود ندارد. تعداد فیلمها با تعداد سالنها سازگار نیست و نسبت فیلمهایمان با مخاطب تعریف نشده است.
وی ادامه داد: در اکران، فیلمها را در معرض مخاطب قرار میدهیم و نابهنجاریهای موجود به بحث سیاستگذاری در این حوزه برمیگردد که ناشی از همین معضلات است.
کارگردان فیلم «ائو» در مورد راهکار حل مشکل اکران گفت: هر کسی در جایگاه خودش باید منصفانه دنبال راهکار باشد. اگر بخواهیم تمام راهکارها را در همان گلوگاه اکران جستوجو کنیم، نتیجه نخواهد داشت.
وی اظهار کرد: وقتی فیلم میسازیم، باید به ملاحظالت اکران نیز توجه کنیم، آشتی با مخاطب در گزینش سوژهها و فراهم کردن امکان برای فیلمساز در مرحله بررسی و سیاستگذاری و ممیزی. همچنین نباید اجازه دهیم فیلمهای ما به فیلمهای خنثی و ابتری که همه شبیه به هم هستند تبدیل شوند.
کارگردان تبریزی خاطر نشان شد: باید امکانات لازم فراهم گردد تا تماشاگران در سینما مانند آینه آنچه که واقعا دلخواهشان است را ببینند، همین عمل باعث میشود که نسبت به همه فیلمها اقبال باشد.