مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز گفت: پروژه قطار شهری به داستان تبدیل شده است.
به گزارش آذر صبح، مصطفی مولوی مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری تبریز در جمع اصحاب رسانه گفت: نزدیک به دو دهه است که فعالیت سازمان قطار شهری در تبریز آغاز شده است و رفته رفته پروژه قطار شهری در تبریز به داستان تبدیل شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته مطالبه انجام نگرفته است و مسئولان بالادستی نیز توجهی به این موضوع نداشته اند.
مولوی با بیان اینکه تاکنون ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای قطار شهری تبریز هزینه شده است ولی متاسفانه هیچ کدام از ایستگاه ها تا این لحظه بطور صد درصدی تکمیل نشده اند خاطر نشان کرد: اگر در گذشته مطالعات بطور کامل انجام میگرفت شاید نیازی به احداث پل های عظیمی که در حال حاضر شاهد آنها هستیم نبود وهزینه بطور چشمگیری کاهش می یافت.
وی خاطر نشان کرد: کل پروژه مترو در تبریز دارای ۴ خط مصوب است و در تلاش هستیم تا خط ۵ را نیز مصوب کنیم.
مولوی در ادامه گفت: خط یک از ایل گلی آغاز می شود و با ۱۸ ایستگاه و۱۷.۲ کیلیومتر به لاله خواهد رسید.
مولوی ادامه داد: خط دو مترو تبربز نیز با ۲۲.۴ کیلومتر طول از قراملک آغاز با ۲۰ ایستگاه به دانشگاه آزاد اسلامی ختم می شود و حدود ۴.۸ کیلومتر توسط دستگاه TBM حفاری شده است.
ویادامه داد: خط سه نیز از ترمینال تبریز آغاز شده و با طول ۱۵.۵ کیلومتر به فرودگاه بین المللی تبریز خواهد رسید.
مولویدر مورد خط چهار مترونیز توضیحاتی داد و گفت: خط چهار مترو تبریز نیز از میدان آذربایجان آغاز شده و یوسف آباد ادامه خواهد داشت و بصورت تراموا خواهد بود.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری تبریز ادامه داد: خط پنج مترو تبریز بصورت مشارکتی بین سازمان قطار شهری و شهر جدید سهند احداث خواهد شد و تا خسروشاه ادامه خواهد داشت.