تیم فوتبال ماشین سازی تبریز که این روزها تمریناتش را زیر نظر رضا مهاجری برگزار میکند، برای جذب بازیکن جدید و تقویت تیمش برای نیم فصل دوم رقابتها با مشکلاتی مواجه شده است.
به گزارش آذر صبح، آذربایجانشرقی با وجود تیمهای تراکتورسازی و ماشینسازی جزو معدود استانیهایی به شمار میرود که دو نماینده در لیگ برتر دارد. شرایط در فصل جاری به گونهای رقم خورده که هر دو تیم فوتبال آذربایجان با اقبال عمومی و گسترده هواداران مواجه هستند.
ماشینسازی (گسترش فولاد سابق) که میتوان از آن به عنوان برادر کوچک تراکتورسازی یاد کرد، در نیم فصل اول لیگ هجدهم شرایطی را تجربه کرد که تاکنون ندیده بود. هواداران فوتبال آذربایجان با استقبال پرشور خود از بازیهای خانگی ماشینسازی، در هفتههای پایانی دور رفت لیگ برتر ۹۸-۹۷ سکوهای ورزشگاه بنیان دیزل را پر کردند.
روند رو به رشد ماشینسازی پس از تغییر سرمربی، تعامل نزدیک مدیریت دو باشگاه و تاثیر مستقیم نتایج بازیهای ماشینسازی با تیمهای بالای جدول روی رتبه تراکتورسازی عواملی بودند که دست به دست هم دادند تا ماشینسازی به تیمی محبوبتر از همیشه تبدیل شود.
کمبود بازیکن در نیم فصل اول بزرگترین معضل ماشینسازان به شمار می رفت بیشک اگر آنها از این معضل در امان بودند، نتایج بهتری نسبت به آن چه که رقم خورد، کسب میکردند.
به هر ترتیبی که بود اما بازیهای دور رفت به پایان رسید، مدیریت باشگاه ماشینسازی بر اساس وعدهای که داده بود وارد بازار نقل و انتقالات زمستانی شد تا کمبودهای نیم فصل اول را جبران کند.
آن چه که این روزها شاهدش هستیم به گونهای است که به نظر میرسد، برادر کوچک تراکتورسازی در میانههای راه نقل و انتقالات به خواب زمستانی فرورفته است.
با توجه به اینکه ماشینسازی در سالهای اخیر با مالکیت محمدرضا زنوزی همواره مشکلی برای خرید بازیکنان مورد نظر خود نداشت، همه انتظار داشتند تا با توجه به نیاز مبرمی که این تیم به بازیکن دارد، خریدهای قابل توجهی را در تیم دوم شهر تبریز شاهد باشیم.
از دست دادن دو ستاره این تیم در نیم فصل اول، مهمترین اتفاق نقلوانتقالاتی است، جدایی سید احمد موسوی و پیمان بابایی در حالی رخ داد که قرار بود برعکس این اتفاق را شاهد باشیم و ماشینسازی مجهزتری ببینیم.
ماشینسازان از نظر مالی مشکلی برای جذب بازیکنان مورد نظرشان ندارند، دلیل برای جذب بازیکن آن هم به تعداد زیاد به حد کافی برای ماشینسازی وجود دارد، اما دقیقا کجای کار میلنگد که ماشینسازی هنوز فعالیت قابل قبولی در نقلوانتقالات زمستانی نداشته، بر همه ما پوشیده است.
هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل ماشینسازی که پای ثابت قراردادهای نیم فصل اول تیم تراکتورسازی بود، هنوز نتوانسته در فاز تقویت تیم خود گام مثبتی بردارد. با از دست دادن موسوی و بابایی، کار ماشینسازی سخت تر از قبل هم شده است.
این تیم علاوه بر بازیکنانی که باید جذب میکرد تا کمبود یار را جبران کند، باید درصدد جذب جانشین قابل قبول برای این دو بازیکن هم باشد، البته در این میان باید به فسخ قرارداد بی سر و صدای فوریستر هم اشاره کرد.
نقلوانتقالات زمستانی لیگ برتر ۱۴ بهمن ماه به پایان خواهد رسید، این در حالی است که از دوم دی نیز نقلوانتقالات یاد شده آغاز شده است.
به این ترتیب باید گفت که بیش از نیمی از مهلت قانونی جذب بازیکن گذشته و کم کم وارد سرازیری پایان نقلوانتقالات میشویم، باید دید آیا در روزهای باقی مانده تلنگری به بدنه مدیریت باشگاه ماشینسازی وارد خواهد آمد تا از خواب زمستانی بیدار شود.
سبزقباپوشان با توجه به اتفاقاتی که در آغاز فصل و پیش از آن رخ داد، نتوانست فعالیتی در نقل و انتقالات تابستانی داشته باشد و ماحصل این اتفاق، برکناری فیروز کریمی به دلیل کسب نتایج ضعیف بود.
مهاجری به عنوان جانشین کریمی، با چنگ و دندان تیمش را از قعر جدول بالا کشید، با وجود متوقف کردن تیمهای مدعی همچون سپاهان، استقلال و پدیده، ماشینسازی به شدت از کمبود بازیکن رنج میبرد و اکثر بازیکنان این تیم در هفتههای پایانی به دلیل فشار زیاد به معنای واقعی کلمه کم آورده بودند.
این کم آوردن دلیل داشت، دلیل اول آن، نبود بازیکن قابل اتکا روی نیمکت برای پر کردن جای بازیکن داخل زمینی بود که از فرط خستگی نای دویدن نداشت.
دلیل دوم به بازی کردن بسیاری از بازیکنان در پستهای غیرتخصصیشان به علت کمبود بازیکن مربوط میشد.
به هر طریقی که بود ماشینسازی با دل خوش کردن بازیکنان و کادرفنی به جذب بازیکن در نیم فصل دوم، دور رفت را به پایان رساندند و باید دید برای نیم فصل دوم چه بازیکنانی جذب این تیم تبریزی خواهند شد.
گفتنی این تیم امروز با احسان تاییدی مهاجم تیم فوتبال پارس جنوبی جم قرارداد امضا کرد تا بتواند از این راه، جای پیمان بابایی را پر کند.