رئیس انجمن علمی بازاریابی شعبه آذربایجان شرقی گفت: فضای کنونی آذربایجان شرقی فضای بازاریابی نیست، در همین راستا در تلاشیم تا جایگاه بازاریابی در این استان، ارتقا پیدا کند.
به گزارش آذر صبح، محمد فاریابی در نشست خبری در جمع خبرنگاران، با اشاره به مفهوم بازریابی در رکود اظهار کرد: خواسته کسب و کار، فراهم آوردن نیاز مردم بوده و رقیب سنجی و نظرسنجی اولویت های کسب و کار های نو است.
وی با بیان اینکه اکثر کسب و کارهای ما در کشور غیر علمی حرکت میکنند ، گفت: باید بنچ مارک ها را گسترش بدهیم تا در سطح کشور الگوگزینی کنند.
وی با اشاره به فعال کردن قدم به قدم کمیته های بازاریابی، افزود: اگر اصحاب رسانه در کنار ما باشند قدرت ما یک به ده خواهد بود، چرا که رسانه زبان گویای ملت، صنعت و تجارت است و با نقد های صحیح میتواند قدرت یک استارت اپ را چند برابر کرد.
فاریابی از برگزاری دوره تخصصی ویژه بازاریابی و فروش در رکود رسانه ای برای خبرنگاران در تبریز خبر داد و افزود: تا اواخر اردیبهشت ماه سال ۹۸، چهار رویداد توسط انجمن بازاریابی برگزار میشود که برگزاری همایش بزرگ بازاریابی و فروش در رکود ۱۳ اسفند ماه سالجاری در تالار وحدت، برگزاری همایش کسب و کارهای آنلاین در سطح استان در اردیبهشت ماه و رویداد بزرگ بازاریابی با عنوان بزرگان علم بازاریابی ایران در تبریز از جمله رویدادها است.
وی ادامه داد: تا سال اینده باید ۵ هزار عضو کارآمد جذب کنیم، مدیرت بازاریابی و فروش، بازاریابی بین الملل و بازاریابی گردشگری، آموزش تجارت الکترونیک از جمله مسائلی است که به صورت تئوری و نظری آموزش داده می شود
وی با بیان اینکه تغییر در دانش موجب تغییر در نگرش و به دنبال آن موجب تغییر در رفتار میشود، تصریح کرد: سعی در ترویج آموزش های کاربردی، عملی و کارگاهی داریم .
رئیس انجمن علمی بازاریابی، جایگاه علم بازاریابی را در کشور ضعیف دانست و گفت: همه فکر میکنند بازاریابی همان ویزیتوری است ولی بازاریابی یک اقیانوس است و ویزیتوری فقط یک دریاچه بین این اقیانوس است.