ترکیه سال گذشته میزبان ۳۹.۵ میلیون بازدید کننده بود و ۲۹.۵ میلیارد دلار از این راه درآمد داشت.
به گزارش آذر صبح، تسنیم به نقل از آژانس خبری آنادولو نوشت: درآمد گردشگری ترکیه میتواند با دیجیتال کردن شرکتهای گردشگری تا ۲۰۲۳ به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.
رمضان بکر، مدیر شرکت گردشگری و تکنولوژی دیجیتال گروه CRM گفت:« ما باید بخش گردشگری خود را در جهت درست توسعه دهیم. ما باید درآمد گردشگری را از ۶۷۰ دلار برای هر بازدید کننده به ۱۰۰۰ دلار برسانیم».
ترکیه می تواند با اطمینان از رضایت مشتری در بخش گردشگری، میزبان گردشگرانی از گروههای پردرآمد باشد.
او تأکید کرد که تغییر دیجیتالی شرکتهای گردشگری فرصت های بازاریابی بهتری را فراهم می کند و رضایت بیشتر مشتری را در پی دارد.
به لطف تکنولوژی های دیجیتال، شرکت های گردشگری میتوانند با آگاهی از اولویت های غذایی، سرگرمی و اقامتی مشتریان، خدمات باکیفیت تری به آنها ارائه دهند.
بکر گفت بسیاری شرکت های گردشگری یا وب سایتی ندارند یا نمیتوانند همگام با دنیای دیجیتال پیش بروند.
وی تاکید کرد شرکتهای گردشگری باید عضو شبکه های اجتماعی باشند، با مشتریان ارتباط برقرار کنند و دنباله روی تکنولوژیهای جدید باشند.
وی خاطرنشان کرد که مشتریان قبل از بازدید، از طریق دنیای مجازی از تمام جزئیات باخبر می شوند.
ترکیه سال گذشته میزبان ۳۹٫۵ میلیون بازدیدکننده بود و ۲۹٫۵ میلیارد دلار از این راه درآمد داشت. این کشور در ۲۰۲۳ میزبان ۵۰ میلیون گردشگر خواهد بود.