معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: جلسات کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان باید کاربردیتر و اجرایی باشند و از کلی گویی پرهیز شود.
به گزارش آذر صبح، علیار راستگو در کارگروه فرهنگی اجتماعی استان با اشاره به مشکلات فرهنگی پیش روی جامعه گفت: در جلسات این کارگروه باید به صورت عملیاتی مشخص بکنیم که هر دستگاه در قبال فرهنگ عمومی چه وظایفی دارد. به عنوان مثال در بحث نشاط اجتماعی، به این سئوال پاسخ دهیم که وظیفه اداره کل ارشاد اسلامی چیست؟ شهرداری چه کارهایی می تواند برای افزایش نشاط اجتماعی انجام دهد؟
وی ادامه داد: مباحث اجتماعی و فرهنگی قابل اندازه گیری و احصاء است، باید برنامه ریزی های لازم قبل از بروز مشکلات انجام گیرد و برای یک کار فرهنگی مناسب جامعه هدف مشخص شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حواشی پیش آمده در بازی های فوتبال گفت: با لیدر های تیم تراکتورسازی جلسه برگزار کردیم، اکثر این هواداران جوان هستند و نمی توان از آنها خواست که هیجان نداشته باشند، ولی نباید فضا ملتهب باشد.
راستگو در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: انتخابابت مجلس را در پیش رو داریم، از طرف وزارت کشور نیز برنامه های انتخاباتی شروع شده و در فرصت باقیمانده تا انتخابات نشاط اجتماعی ایجاد و مسائل را رصد کردن برای ما مهم است، بر اساس مصوبات شورای اجتماعی کشور نیز مصادیق مشخص شده که برای نشاط اجتماعی چه باید بکنیم.
وی گفت: برخی دستگاه ها مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و غیره جامعه هدف مشخص تری دارند، برخی دیگر از دستگاه ها هم خدماتشان عمومی است، دستگاه ها باید مخاطب شناسی بکنند و برنامه ریزی های لازم برای کارهای فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.
حجت الاسلام احمدی، مشاور استان در امور روحانیت نیز در این نشست با بیان اینکه در بحث فرهنگی، شورای فرهنگی استان به مسائل و مشکلات این حوزه در شهرستان ها اشراف ندارد، گفت: مصوبات شورای فرهنگی استان باید در شهرستان ها نیز مخاطب و قابلیت اجرا داشته باشد.
وی ادامه داد: استان، فقط شهرستان تبریز نیست، بیش از ۵۲ درصد جمعیت استان در شهرستان ها زندگی می کنند، باید بتوانیم پاسخی به نیازهای فرهنگی و اجتماعی این عزیزان داشته باشیم.
طاهری اقدم، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت: عده ای در جامعه ناامیدی پمپاژ می کنند، در مقابل مسئولین باید توانایی ایجاد امید را داشته باشند، این مهم با مخاطب شناسی و تولید برنامه های فرهنگی و اجتماعی مطابق با ذائقه مردم میسر می شود.