پورمحمدی اولویت اصلی کشور و استان آذربایجان شرقی را ایجاد اشتغال دانسته و گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و افراد جویای کار اولویت اصلی مدیریت کشور است و ما نیز در استان در همین راستا برنامه ریزی کردهایم.
به گزارش آذر صبح، محمدرضا پورمحمدی در نشست مشترک دولت و بخش خصوصی گفت: متاسفانه در زمینه برندینگ به صورت قابل قبول فعالیت انجام نشده و باید برای ایجاد برند های برتر و شناخته شده در استان فکر اساسی کرد .
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به ظرفیتهای بالای صنعتی و اقتصادی استان، افزود: در سطح کشور ۸ هزار مگاوات کمبود برق داریم که با توجه به بارندگیهای اخیر، بخش قابل توجهی از آن جبران شده و بر همین اساس تلاش میکنیم مشکل قطعی برق واحدهای صنعتی را تا حد زیادی کاهش دهیم.
پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برخی ازصادر کنندگان مواد غذایی گلخانهای در استان با ایجاد تعاونی صادراتی بایکدیگر همکاری خوبی داشته و صادرات خود را با برنامه و هماهنگ شده انجام میدهند، امیدوارم تولیدکنندگان آذربایجان شرقی با همکاری یکدیگر در زمینه برند سازی فعالیت کنند تا شاهد به وجود آمدن برند های شناخته شده در صنایع تولیدی استان باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی ابراز کرد: در استانداری پنجره واحدی برای اخذ مجوز وجود دارد که هدف آن تسهیل امور مربوط به سرمایه گذاری است که سرمایه گذاران عزیز میتوانند از آن برای تسهیل در اخذ مجوز های اولیه استفاده کنند.
علی جهانگیری معاون اقتصادی استانداری نیز با بیان اینکه همکاری بخش خصوصی با یکدیگر باید گسترش یابد گفت: متاسفانه صادرکنندگان ما در بازار های صادراتی بایکدیگر رقابت میکنند و این موجب متضرر شدن منافع ملی است.
جهانگیری افزود: باید فرهنگ همکاری در میان فعالین بخش خصوصی ایجاد شود تا با کمک یکدیگر بازار های صادراتی را گسترش داده و به یکدیگر کمک کنند.
معاون اقتصادی استاندار افزود: سرمایه گذاران در بخش های مختلف استان از تدابیر و زمینه های اعلام شده در سند تدبیر و توسعه استان استفاده کنند تا هم درصد ریسک سرمایه گذاری کاهش یابد و هم در بلند مدت شاهد توسعه اقتصادی استان باشیم.
جهانگیری خاطر نشان کرد: استان آذربایجان شرقی در زمینه های مختلف، بخصوص تولید کفش، چرم، فرش، ماشین سازی و صنایع الکترونیک پتانسیل های تولیدی بسیار بالای دارد که لزوم توجه تولیدکنندگان به برند سازی در این صنایع را به خود میطلبد.