به گزارش آذر صبح، رشاد معینی در خصوص شکلگیری ایدهی اجرای خود گفت: از مدتی پیش دغدغهای داشتم مبنی بر اینکه یک بازیگر در موقعیتی خاص باید چه برخوردی داشتهباشد که درست و باورپذیر باشد، یعنی هم خود بازیگر به درک درستی از شخصیت مورد نظر داشته باشد و هم شخصیت را برای مخاطب قابل […]
به گزارش آذر صبح، رشاد معینی در خصوص شکلگیری ایدهی اجرای خود گفت: از مدتی پیش دغدغهای داشتم مبنی بر اینکه یک بازیگر در موقعیتی خاص باید چه برخوردی داشتهباشد که درست و باورپذیر باشد، یعنی هم خود بازیگر به درک درستی از شخصیت مورد نظر داشته باشد و هم شخصیت را برای مخاطب قابل درک کند.
وی با بیان اینکه چطور میشود در بسیاری موارد نابازیگرها درستترین بازیها را ارائه میدهند، ادامه داد: همین دغدغه باعث شد تا من موضوع ” بررسی رابطهی موقعیت با بازیگر بر اساس نظریه بافتشناختی ادراکی کوروش صفوی” را انتخاب کنم.
معینی ابراز کرد: البته نظریه کوروش صفوی بیشتر در خصوص این درک بر اساس متن بود که من این ویژگی را بر روی نمایشنامه پیاده کردم و اجرامحور پیش رفتم.
کارگردان نمایش تدفین کنت اورگاز بیان داشت: در بخش عملی پایاننامه من یک قدم از تئوری پیشتر رفتم و به تجربهی تازهای رسیدم.
وی ادامه داد: مکان مشخصی داشتم که کافه یا رستوران بود و حالا برای بستن چارچوب نیازمند یک تم دراماتیک برای اجرا به تم خشونت رسیدم.
این بازیگر و کارگردان تئاترابراز کرد: عوامل رسیدن به خشونت را بررسی کردم، از تجربههای اعضای گروه در این زمینه کمک گرفتم و تمام اینها دستمایهی ساخت کاراکتر شدند.
معینی گفت: در این اجرا مکان برای من مهم نیست و نمیخواهم مخاطب به سالن تئاتر بیاید و نمایش ببیند گرچه هر لحظه باید بداند که برای دیدن تئاتر آمدهاست.
وی در پایان خاطر نشان کرد: سعی کردم نگاه تازهای به موضوع تئاتر داشتهباشم و این لزوما به این معنا نیست که کار ما خوب و درست است،فقط تازه است شاید هم اشتباه باشد چون کار به شکل کارگاهی، آزمایشگاهی بسته شدهاست.
گفتنی است ” تدفین کنت اورگاز” کاری از گروه دست راست قرمزبه کارگردانی رشاد معینی است که از ۲۸ مهر تا ۴ آبان، از ساعت ۲۰:۴۵ در سالن استاد فاسونکی واقع در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن اجرا خواهد شد.