به گزارش آذر صبح، تور دوچرخهسواری ایران-آذربایجان در سال ۹۸ ماهها است که به پایان رسیده اما موضوعی که در این تور باعث ناراحتی دوستداران ورزش دوچرخهسواری رخ داد، عدم حضور نمایندهای از تبریز در این تور بینالمللی بود. در سالهای گذشته تیم پتروشیمی تبریز با قدرت همیشه در تور بینالمللی ایران-آذربایجان حضور داشته و […]
به گزارش آذر صبح، تور دوچرخهسواری ایران-آذربایجان در سال ۹۸ ماهها است که به پایان رسیده اما موضوعی که در این تور باعث ناراحتی دوستداران ورزش دوچرخهسواری رخ داد، عدم حضور نمایندهای از تبریز در این تور بینالمللی بود.
در سالهای گذشته تیم پتروشیمی تبریز با قدرت همیشه در تور بینالمللی ایران-آذربایجان حضور داشته و همیشه نیز تیم برتر آسیا بود. اما این تیم نیز توسط مدیران جدید پتروشیمی مورد کم لطفی قرار گرفت و به تاریخ ورزش آذربایجان پیوست.
اما دیگر تیم آذربایجانی، شهرداری تبریز بود که نتایج قابل قبولی نیز کسب میکرد. تیمی که ۲ سال پیش با کاپیتانی قادر میزبانی و رکابزنانی همچون سعید صفرزاده، صمد پورسیدی، ایلیا داویدنوک و دیگر رکابزنان بهترین نتیجه را کسب میکرد با دستور شورای شهر و فرمانداری تبریز همانند پتروشیمی، به تاریخ پیوست.
عدم حضور نمایندهای از تبریز ظاهرا باعث شده تا مسئولان ذیربط فکری به این موضوع داشته باشند و براساس شنیدههای خبرنگار آذر صبح، یک تیم به نام هیئت دوچرخهسواری آذربایجانشرقی در اتحادیه دوچرخهسواری (UCI) ثبت شده است.
براساس قوانین این اتحادیه جهانی، نام رکابزنان این تیم هم ثبت شده و حال مسئولان دوچرخهسواری این استان در تلاش هستند که با یک اسپانسر که بتواند تمامی هزینهها را برعهده بگیرد، به توافق برسند.
حضور در تور دوچرخهسواری ایران-آذربایجان و حضور در چندین تور بینالمللی آسیایی و جهانی مدنظر مسئولان ورزش آذربایجانشرقی است و حال باید منتظر ماند و دید که مالکان صنایع بزرگ و یا اشخاص متمول آذربایجان به کمک دوچرخهسواری میشتابند یا نه.