شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز به عنوان ابزاری در خدمت شهروندان عمل کرده و یکی از ابزارهای آن کشتارگاه صنعتی این مجموعه است که می تواند در بحث ذبح، بستهبندی بهداشتی و توزیع نذورات مردمی عمل کند.
به گزارش آذر صبح، ایرج شهین باهر ظهر امروز در دیدار با خیرین و معتمدین بنام شهر تبریز با اعلام مطلب فوق افزود: مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز نه به عنوان سیستم، بلکه به عنوان یک خیّر با تمام امکانات در خدمت خیرین و معتمدین شهر بوده و مردمیترین نهادی است که صفر تا صد آن برای مردم است.
او ادامه داد: در همین راستا، کشتارگاه صنعتی شهرداری آماده است که به عنوان یک ابزار، نذورات مردمی را از طریق خیرین شهر وکمپین رحمت جمعآوری شده در بحث ذبح، بستهبندی بهداشتی و توزیع آن توسط کمپین اقدام کند.
شهردار تبریز جامعه هدف کمپین رحمت را افراد فاقد درآمد و مستمری ثابت معرفی کرده و اظهار داشت: ما نه به عنوان مسئول، بلکه به عنوان یک شهروند تبریزی، نگران وضعیت همشهریان هستیم و در این طرح جامعه هدفی که مد نظر قرار داده ایم، افرادی هستند که از بحران کرونا نه به لحاظ درمانی، بلکه از لحاظ معیشت لطمه دیده اند.
او ادامه داد: جامعه هدفی که ما تعیین کردیم، نه مستمری بگیر هستند و نه درآمد تعریف شدهای از مؤسسات و نهادها دارند؛ این افراد در خلاء هستند و توانایی مالی برای ادامه این وضعیت را ندارند. و از سویی چون به همه گفتهایم که در خانه بمانید، این افراد که درآمد روزانه دارند، در مضیقه بوده و بسیاری از این افراد واقعا با مشکل معیشتی روبرو هستند و در عین آبرومندی و تقید، دست نیاز به سوی کسی دراز نمیکنند.
او با اشاره به آیین سنتی بزرگان تبریز در گذشته تأکید کرد: فرهنگ تبریز از دیرباز این بوده که قبل از اعلام نیاز توسط افراد، بزرگان شهر، خیرین و معتمدان، پیش دستی کرده و به افراد نیازمند یاری رسانده اند.
شهردار تبریز در مورد پیش زمینه آغاز کمپین رحمت نیز یادآور شد: در این وضعیت کرونایی، از دور و بر و فامیلها شنیدیم که برای رفع این بیماری، قربانی کردهاند و این نذر جرقه ای شد تا پیشقدم شده و کمپینی راهاندازی کنیم که این نذورات را ساماندهی و هدایت کنیم تا به دست نیازمندان واقعی برسد.
او تأکید کرد: بحث ما امروز تأمین اعتبار، تشخیص افراد و توزیع است که اگر این سه مورد را حل کنیم، کار ماندگاری انجام داده ایم.
او ادامه داد: اگر مردم و خیرین شهر پا پیش گذاشته و همیاری عمومی صورت بگیرد، می توانیم هر هفته توزیع گوشت داشته باشیم و در کنار آن اقلام دیگر را نیز اضافه کنیم.
شهردار تبریز تأکید کرد: چارچوب کمپین این است که مردم و خیرین را دعوت به همکاری و شرکت در این برنامه کنیم و بزرگان شهر و افرادی که می توانند کمک کنند در این طرح مشارکت خواهند داشت که دست در دست هم، به اهداف آن دست یابیم.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، او در پایان خاطرنشان کرد: کمپین رحمت، طرحی ابتکاری برای جلب رحمت الهی از یک سو و هم ترویج فرهنگ رحمورزی توسط شهروندان از سوی دیگر است؛ افرادی داریم که دنبال مسیری برای هدایت نذورات خود و به نوعی به دنبال دفع بلا از خانواده، فامیل، و شهر و کشور خود هستند. که این کمپین میتواند به بهتر ادا شدن این نذورات کمک کند.