معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در زمان حاضر پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه راهآهن اردبیل- میانه از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
به گزارش آذر صبح، فرزاد قلندری در حاشیه بازدید از ریلگذاری و قطعات در حال اجرای راهآهن اردبیل-میانه راه آهن اردبیل که با همراهی معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور انجام شد، افزود: تمام قطعات پروژه راه آهن اردبیل به صورت مطلوب در حال اجرا است و تا پایان سال تلاش می شود زیرسازی این پروژه انجام شود.
وی بیان کرد: کل پروژه راه آهن نیز اعم از زیرسازی و ریلگذاری نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
قلندری بیان کرد: تلاش بر این است تا پایان سال ۱۰۰ کیلومتر از ریلگذاری ازپروژه راهآهن اردبیل-میانه نیز انجام و تا پایان دولت این راه آهن تکمیل شود.
معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در جریان این بازدید پروژه راه آهن اردبیل – میانه را یکی از پروژه های مهم و برنامهریزی شده جهش تولید در وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد.
عباس خطیبی افزود: این پروژه با طول ۱۷۵ کیلومتر در بخشهای مختلف زیرسازی،روسازی و همچنین ایستگاهها در دست اقدام بوده و از اواخر سال گذشته بحث ریلگذاری آن آغاز شده است.
وی بیان کرد: امسال هم به صورت کاملا جدی با تجهیز کارگاه و مستقر شدن پیمانکار،اقدامات ریلگذاری در حال اجرا بوده که تا به امروز ۲۷ کیلومتر از مسیر از سمت اردبیل ریلگذاری شده است.
خطیبی با اشاره به برنامه ریزی شرکت توسعه زیرساخت و پیمانکاران برای رسیدن به خوکفایی در زمینه ادوات و تجهیزات گفت: در این خصوص تلاش شده با مشابه سازی تجهیزات ریل گذاری ، این اقدام به صورت مکانیزه انجام شود.
وی با اشاره به ساخت دستگاه مکانیزه ریلگذاری توسط مهندسان ایرانی و شرکت پیمانکار با همکاری شرکت دانش بنیان از در حال تست بودن این دستگاه خبر داد.
به گفته وی، این دستگاه در ارزبری کشور صرفه جویی کرده و پنج میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه لازم است.
عملیات اجرایی راهآهن اردبیل-میانه به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده است.
در طرح راهآهن اردبیل – میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل درهای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا میشود.
حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهنآلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است./ ایرنا
بیشتر بخوانید:
پروژه راه آهن «بستان آباد- تبریز» ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد