رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: جذب سرمایهگذاران داخلی و خارجی به این کلانشهر نیازمند حمایت از آنان و تعریف بستههای تشویقی برای سرمایهگذاری است.
به گزارش آذر صبح، به نقل از ایرنا، یونس ژائله، روز پنجشنبه در دیدار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و مسوولان شهری تبریز با تاکید بر لزوم ایجاد فرهنگ حمایت از سرمایه گذار و ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری در این کلانشهر، افزود: ارزش ندادن به سرمایه گذار داخلی سبب فرار سرمایه گذاران از استان می شود.
وی اظهار داشت: همان طور که در گذشته های نه چندان دور نیز برخی سرمایه گذاران به دلیل نبود حمایت، برای سرمایه گذاری جذب دیگر استان ها و حتی خارج از کشور شده اند که این موضوع جای تاسف دارد.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: باید سرمایه گذار را تشویق کرد و به او انگیزه داد تا او نیز با وجود تمام سختی ها ، رغبت لازم را برای سرمایه گذاری در شهر داشته باشد.
ژائله، بر لزوم تحلیل رابطه بین سرمایه گذاران بخش خصوصی استان با شهرداری تبریز تاکید کرد و خواستار احصای وضعیت موجود و بررسی نقاط تهدید، قوت و ضعف این ارتباط شد.
وی با انتقاد از وجود دو دستگی در ارتباط بین این دو بخش یادآوری کرد: باید زبان مشترک برای افزایش همکاری های بین دو بخش را پیدا کرد و مانع از سنگ اندازی ها در راه فعالیت بخش خصوصی شد.
رییس اتاق بازرگانی تبریز از شهرداری خواست پروژه های قابل سرمایه گذاری در شهر را به اتاق بازرگانی معرفی کند تا این اتاق نیز نسبت به یافتن سرمایه گذار مناسب برای طرح ها اقدام کند.
ژائله، با بیان اینکه در شرایط کنونی، بحث تولید و ایجاد اشتغال مهم ترین دغدغه کشور است، افزود: باید طرح هایی معرفی شوند که از قابلیت اشتغالزایی بالایی داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت و نقش هنر صنعت فرش دستبافت تبریز در اشتغالزایی، خواستار ایجاد مکانی برای تولید، ارائه و نمایش فرش دستبافت این شهر شد.
شهرداری تبریز آماده ارایه فرصت های سرمایه گذاری به فعالان بخش خصوصی است
شهردار تبریز نیز در این دیدار گفت: شهرداری آماده ارایه فرصت های سرمایه گذاری به فعالان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی تبریز و افزایش همکاری ها با این بخش است.
ایرج شهین باهر، با تاکید بر استفاده از ظرفیت های ویژه بخش خصوصی در مدیریت شهری تبریز، افزود: هم اکنون در فضای شهری، خلاهایی برای معرفی تولیدات و صنایع ویژه استان در قالب نمادها و تابلوهای تبلیغاتی احساس می شود که می توان با قرار دادن بخشی از این فضاها در اختیار تولیدکنندگان از آن ها برای تبلیغات واحدهای تولیدی استفاده کرد.
وی اظهار داشت: به عنوان مثال دکه های تبریز هر کدام در شکل های مختلفی طراحی شده اند، در حالی که می توان از هر کدام از آن ها به عنوان یک نماد یا المان برای معرفی تولیدات ویژه این شهر استفاده کرد و با این کار در راستای تبلیغ بیشتر تولیدات استان و شناساندن آن ها به گردشگران و دیگر مردم کشور گام برداشت.
شهردار تبریز گفت: همچنین از چرخ دستی های موجود در حوزه میادین شهر نیز می توان با طرحی خاص برای تبلیغ یک کارخانه یا محصول تولیدی استفاده کرد که این کار علاوه بر تبلیغ محصولات کارخانه، برای فرد دستفروش نیز محل درآمد ایجاد می کند.
شهین باهر، ادامه داد: برای بدنه سازی برخی اتوبان های شهر نیز می توان از ظرفیت تبلیغات واحدها بهره برد و با اینکار تبلیغاتی کم هزینه اما دائمی برای صنایع و تولیدی های استان ایجاد می شود.
واحدهای صنعتی و تولیدی تبریز با تحمل ناملایمات نقش موثری در اشتغالزایی شهر ایفا می کنند
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و عضو شورای اسلامی تبریز نیز در این دیدار گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی تبریز با تحمل تمام ناملایمات موجود نقش موثری در اشتغالزایی و ثروت آفرینی شهر ایفا می کنند.
سونیا اندیش، با تاکید بر افزایش همکاری های دوجانبه بین مدیریت شهر و فعالان اتاق بازرگانی تبریز و بخص خصوصی، افزود: بخش خصوصی باید وارد مباحث مدیریت شهری شود چراکه بخش عظیمی از سرمایه گذاری ها در این شهر توسط آنان انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه فعالان بخش خصوصی دارای نقش ویژه ای در حوزه های سرمایه گذاری، اشتغال، تجارت و سایر حوزه ها دارند، اظهار داشت: اگر صاحبان واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران در مدیریت شهری سهم داشته باشند این موضوع موجب کاهش بار هزینه های شهرداری می شود.
اندیش، ادامه داد: با این اقدام، بخش خصوصی نیز بیش از گذشته، همکاری های خود را با مدیریت شهری افزایش خواهد داد و به دنبال آن میزان گلایه مندی ها از مجموعه مدیریت شهری نیز به شکل محسوسی کاهش می یابد.
در این جلسه، نحوه همکاری های فعالان بخش خصوصی، اتاق بازرگانی و مدیریت شهری تبریز مورد بررسی قرار گرفت و بر افزایش این همکاری ها تاکید شد.