مدیر شرکت شیر پاستوریزه کارخانه پگاه آذربایجانشرقی گفت: پگاه تبریز به طور جدی در تنوع محصولات جدید تلاش می کند که البته در کنار این ارائه خدمات مطلوب از اولویت های ویژه کاری این شرکت است.
به گزارش آذر صبح، احدفلاحی، در سومین نشست خبری شورای ارتباطات شزکت پگاه آذربایجان اظهار کرد: کارخانه پگاه از سال ۱۳۳۹ در خیابان پاستور تبریز شروع به فعالیت کرده و بعدها مدیریت این شرکت به بخش دولتی واگذار شده است.
وی افزود: برند پگاه تبریز در زمینه محصولات لبنی مشغول به فعالیت می باشد که یک برند شصت ساله با چهل نوع محصول شناخته شده و همچنین دومین پگاه کشور است.
فلاحی ادامه داد: شرکت پگاه روزانه ۳۵۰ تن شیرخام دریافت می کند که پس از انجام آزمایش های لازم از لحاظ سلامت در چرخه تولید چهل نوع محصول متفاوت قرار گرفته و در بازار ارائه میگردد.
مدیرشرکت شیر پاستوریزه پگاه با اشاره به صادرات محصولات این کارخانه ابراز کرد: پگاه تبریز با همکاری هیئت مدیره شرکت و اساتید و صاحب نظران لبنی، کمیته تحقیق و نوآوری محصولات جدید را ایجاد کرده که به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و قطر صادرات داشتهایم.
وی تصریح کرد: باتوجه به سیاستی که در هیئت مدیره شرکت برای روزهای آتی پگاه ترسیم کردهایم که خوشبختانه باعث تنوع محصولات در بازار نیز می شود این است که هرماه شاهد تولید محصول جدید خواهیم بود.
فلاحی افزود: خوشبختانه در شهریورماه سال جهش تولید شاهد افزایش فروش ۳۰درصدی محصولات پگاه آذربایجان شرقی شدیم.
وی با اشاره به اینکه شرکت پگاه تبریز در هشت آیتم دارای رتبه شناخته شد، اظهار کرد: پگاه تبریز در گردهمایی مدیرانعامل پگاه کل کشور در ارزش صادرات رتبه یک، ارزش سبد رتبه دو، سود قبل از مالیات بعد از تهران و گلپایگان رتبه سه، انرژی و مهندسی فنی رتبه، نسبت بهای تمام شده، سودعملیاتی، امتیازعملکرد و در فروش جاری رتبه سه را کسب کرده ایم.
مدیرشرکت شیرپاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی ادامه داد: پگاه تبریز به دنبال ارزآوری خوب برای شرکت به کاهش ضایعات در تولید، کاهش مصرف انرژی، نوسازی خط تولید و صادرات و همچنین توسعه بازار های فروش داخلی در اولویت کار قرار داشته و اهمیت ویژه ای نسبت به این موضوعات دارد.
فلاحی خاطرنشان کرد: شرکت پگاه تبریز لوح تندیس تولیدات نمونه استان و بدلیل انجام فعالیت های مطلوب در زمینه حفاظت محیط زیست لوح تندیس از سوی سازمان محیط زیست دریافت کرده است.
حمیدرضا طهماسبی پور در سومین نشست شورای ارتباطات پگاه با اصحاب رسانه در تبریز اظهار کرد: شرکت صنایع شیر ایران، به عنوان اولین کارخانه ای که محصولات لبنی بهداشتی دست مردم می رساند، وزارتخانه شیر ایران است.
وی افزود: در صنایع شیر ایران ۱۱ هزار نفر پرسنل تحت نظارت وجود دارد که در حال حاضر با ۱۶۰ هزار فروشگاه در سراسر ایران در حال ارتباط هستیم.
مدیر روابط عمومی و روابط بینالمللی صنایع شیر ایران ادامه داد: رسانه ها کمک کنند تا مردم از محصولات شرکت هایی که با تولیدات سالم در فعالیتاند استفاده کنند.
طهماسبی پور با اشاره توزیع شیر رایگان در مدارس ابراز کرد: باید بودجه این طرح را از هر جای ممکن تامین کرده و در قانون نهادینه شود.
وی ادامه داد: مصرف لبنیات برای حفظ سلامتی مخصوصا پوکی استخوان بسیار اهمیت دارد که متاسفانه سن پوکی استخوانها در بانوان به ۴۰ سالگی رسیده است و اگر با این روند گسترش پیدا کند افراد مبتلا به پوکی استخوان در ایران زیاد می شود.
مدیر روابط عمومی و بینالملل صنایع شیر ایران یادآور شد: بیشتر شیرهایی که در کارخانجات مورد قبول نیستند با عنوان شیر سنتی در مغازه ها به فروش میرسد در حالی که مردم فکر می کنند شیر سالم است.
وی تصریح کرد: در زمان بازار داغ روغن پالم، اسامی کارخانه هایی که از این روغن استفاده میکردند از سوی وزارتخانه منتشر شد که اسم شرکت پگاه در آن وجود نداشت.
طهماسبی پور خاطرنشان کرد: در محصولات لبنی متاسفانه شاهد افزایش قیمت شدیم اما هیچگونه افزایش درآمد نداشتیم، در جهتی خوشبختانه صنایع شرکت لبنی پگاه در موضوع اخیر اقتصادی نه تنها اخراجی نداشت بلکه در یکی از استان ها ۳۰ نفر هم استخدام نیرو داشتیم.