رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از عدم تبلیغ رویدادهای مهم در کشور گلایه کرد و گفت: باید تبلیغات و معرفی تبریز ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت کشورهای اسلامی با اولویت اطلاع رسانی به مسافران داخلی و خارجی در کل کشور انجام شود.
به گزارش آذر صبح، زهرا احمدی پور ظهر امروز در نشست مشترک ستاد ملی سیاستگذاری و ستاد برنامه ریزی و اجرایی تبریز ۲۰۱۸ با تاکید بر اینکه حضور معاونان گردشگری سراسر کشور برای برنامه ریزی ضروری است، گفت: برنامه معاونان گردشگری باید در چهار فصل مشخص و با پشتوانه آنها تورهای مسافرتی وارد تبریز شوند.
وی ادامه داد: اگر تقسیم کار بین بخش خصوصی و دولتی انجام نشود کارها به خوبی پیش نخواهد رفت .
احمدی پور توجه به رونق صنعت گردشگری را امری ضروری برای رونق اقتصادی دانست و گفت: اگر می خواهیم به درآمد پایدار و اشتغال برسیم باید فرصت را قدر بدانیم و شروع آن از تبریز ۲۰۱۸ خواهد بود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با تاکید بر اینکه باید زمان بندی برای برنامه ها و مناسبت های تقویم ملی را شروع کنیم، تصریح کرد: برای دعوت از شهرهای خواهرخوانده تبریز برنامه تقویمی مناسبی وجود ندارد.
وی به اهمیت برنامه ریزی و عدم تداخل برنامه ها در زمان دعوت مهمانان بین المللی تاکید کرد و افزود: باید مهمانان را از هم اکنون دعوت کنیم تا تداخلی در برنامه ها ایجاد نشود.
احمدی پور با اشاره به اینکه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی باید تبلیغ کننده ۲۰۱۸ باشد، گفت: در اتوبان های تهران و سایر شهرها نیز باید بیلبورد تبریز ۲۰۱۸ نصب شود چرا که کهن شهر تبریز موقعیت استراتژیک تاثیرگذاری در منطقه دارد ولی برنامه ای مدون برای ارتباطی بین نقش ملی، بین المللی و محلی در منطقه وجود ندارد.
اگر در بخش گردشگری برنامه هایی ارائه شود بودجه آن را پیگیری می کنیم.
زهرا احمدی پور، با تاکید بر اینکه در عمل باید ثبت کنیم جزء ۱۰ کشور برتر از لحاظ گردشگری هستیم، افزود: اگر در رویداد ۲۰۱۸ با شکست مواجه شویم، مطمئنا در آینده میزبانی ها و امتیازات زیادی را از دست خواهیم داد.