به گزارش آذر صبح به نقل از ایسنا، محرم محمد زاده با تاکید بر اینکه گردشگر برای مشاهده فرهنگ ایرانی به تبریز میآید و درجه هتلها به تنهایی نمیتواند گردشگران را به خود جذب کند، گفت: بدون نیاز به هزینههای زیاد، با اجرای چند ایده ساده میتوان جلوهی زیبایی به شهر بخشید و آن را برای گردشگران آراست که به عنوان مثال میتوان تبریز را به شهر رنگها تبدیل کرد و با رنگآمیزی خانههای اطراف شهر روحی تازه به جان این شهر دمید.
وی با اشاره به اهمیت معرفی درست و برندسازی مشاهیر آذربایجان و اماکن دیدنی تبریز، یاد آور شد: تبریز و آذربایجانشرقی پتانسیل بالایی در جذب گردشگر دارد و با برند سازی در طول زمان میتوان بر روی آن سرمایه گذاری کرد.
وی تاکید کرد: در تبریز ۲۰۱۸ نباید انتظار چندانی داشت و از طرفی این رویداد فقط متعلق به شهرداری نیست و ضروری است تمامی دستگاههای اجرایی مربوطه مشارکت لازم را داشته باشد.
محمد زاده با اشاره به اینکه میتوان منطقه خاصی از شهر را به مکانی برای استراحت و تفریح گردشگران راه اندازی کرد، گفت: اجرای موسیقی بینظیر عاشیق در اماکن گردشگری تبریز و سرو غذاهای محلی توسط افرادی که لباسهای محلی به تن کردهاند و نیزمیتوان صنایع دستی تولیدی خانمهای خانه دار را به فروش رساند.
وی آموزش گروههای مرتبط با گردشگری را بسیار مهم دانست که در این راستا آموزش تاکیسرانان و خود مردم از ضروریات است که با معرفی همه جانبه از تبریز و آذربایجانشرقی میتوان این شهر زیبا را در برنامه سفر گردشگران گنجاند.
وی با بیان اینکه شورای دوره پنجم ممکن است نتواند همهی مشکلات این شهر را حل کند، تاکید کرد: در این دوره در تلاش هستیم به بیشتر مشکلات شهری رسیدگی کنیم چرا که با پنهان کردن مسائل نمیتوان کار به جایی پیش برد و اینها همه نیازمند همکاری تمامی بخشهاست.