شهردار تبریز ار پایان تست های گرم خط ریلی و شبکه برق بالاسری فاز دوم خط یک قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: موفقیت این تست ها، زمینه ساز استمرار برنامه های تجهیز خط یک خواهد بود .
به گزارش آذر صبح، صادق نجفی در بازدید از تست های گرم خط یک مترو داشت: تست گرم خط ریلی و شبکه برق بالا سری فاز دوم خط یک قطار شهری تبریز شامل ایستگاه استاد شهریار تا میدان ساعت و سوزن های ارتباطی ایستگاه شماره ۱۰ (ایستگاه شهید بهشتی) با یک رام قطار با موفقیت کامل انجام شد .
وی افزود: با اضافه شدن این خط به مسیر بهره برداری واگن های خط یک، شاهد کاهش مدت انتظار مسافر در ایستگاه خواهیم بود؛ بعلاوه امکان افزایش تعداد قطار ها و کاهش فاصله زمانی حرکت رام ها نیز خواهیم بود.
این مقام مسئول با بیان اینکه مترو، مهم ترین اولویت شهرداری تبریز در چهار سال گذشته بوده است، متذکر شد: شهرداری تبریز، در چهار سال گذشته با تزریق بیش از ۱۴۵۰ میلیارد تومان به پروژه قطار شهری، حدود ۱٫۷ برابر مجموع تزریقات شهرداری و دولت در ۱۰ سال منتهی به سال ۹۲ را در این پروژه مهم، هزینه کرده است.
نجفی گفت: به زودی، با نصب پله های برقی و تکمیل سایر اجزای بصری و فیزیکی شاهد افزایش چشمگیر بهره برداری عمومی از مترو و در نتیجه، تاثیرگذاری ترافیکی در محدوده متراکم مرکز شهر خواهیم بود.