مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی آموزش ابتدایی را سنگ بنای توسعه نظام آموزشی کشورها دانست و گفت: با توجه به وجود بیش از ۳ هزار کلاس چند پایه روستایی در استان، نیازمند توجه بیش از پیش به این حوزه هستیم. به گزارش آذر صبح، جعفر پاشایی در جلسه با مشاوران خود در دستگاه تعلیم وتربیت […]
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی آموزش ابتدایی را سنگ بنای توسعه نظام آموزشی کشورها دانست و گفت: با توجه به وجود بیش از ۳ هزار کلاس چند پایه روستایی در استان، نیازمند توجه بیش از پیش به این حوزه هستیم.
به گزارش آذر صبح، جعفر پاشایی در جلسه با مشاوران خود در دستگاه تعلیم وتربیت استان اظهار داشت: مشاوران نقش بیبدیلی در گره گشایی از مشکلات آموزش وپرورش دارند.
وی با تاکید بر نقش مشاوران بعنوان دایره المعارف دستگاه تعلیم و تربیت گفت: احاطه کامل مشاوران بر مسائل آموزشی وپرورشی به بهبود و تسهیل روند موجود کمک می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی خاطرنشان کرد: این جلسه در راستای تقویت نقاط قوت و به حداقل رساندن نقاط ضعف مجموعه و حرکت از وضع موجود به سمت وضعیت مطلوب در تمام حوزههای آموزشی و پرورشی دستگاه تعلیم وتربیت است.
وی با تاکید بر نقش مشاوران به عنوان گرهگشای مشکلات مجموعه افزود: مشاوره صحیح منجر به حرکت در مسیر ترسیم شده و عامل کاهش اشتباهات مجموعه می شود.
پاشایی همچنین نقش مشاوران در آموزش وپرورش را همچون سوپاپ اطمینان مجموعه دانست و اظهار داشت: مشاوران باید در کنار تبدیل تهدیدها به فرصتها، نقش گرهگشایی در حل مشکلات را ایفا کنند.
مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجانشرقی خواستار ایجاد ابتکار وخلاقیت در بدنه آموزش و پرورش توسط مشاوران شد و افزود: حل مشکلات شاغلان، بازنشستگان و عیادت از بیماران سرلوحه کار مشاوران باشد.
پاشایی با اشاره به شعار مدرسه کانون آموختن خلاق و زیستن با اخلاق گفت: مشاوران باید پیگیر تحقق شعار دستگاه تعلیم وتربیت بوده و ماموریت های مجموعه را مرور و بررسی کنند.
مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی آموزش ابتدایی را سنگ بنای توسعه نظام آموزشی کشورها دانست و افزود: با توجه به وجود بیش از ۳ هزار کلاس چند پایه روستایی در استان، نیازمند توجه بیش از پیش به این حوزه هستیم.
وی گفت: با وجود محدودیتهای مالی در طول دولت یازدهم و در مقایسه با سایر استانها، جهت گیری نظام آموزشی در اکثر موارد آموزشی و پرورشی و رفاهی از کنکور و المپیاد گرفته تا میانگین نمرات پایانی خرداد، تعداد پژوهشسرا، پوشش تحصیلی، احداث خانه های معلم و باشگاه فرهنگیان و …ارتقاء چشمگیری یافته است.
مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان اینکه آموزش و پرورش رتبه نخست عملکرد را در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در استان دارد، گفت: این موضوع نباید ما را از تلاش مضاعف غافل کند و انتظار میرود با جدیت بیش از پیش برنامههای پیشگیری پیگیری شود.
پاشایی توسعه ورزش دانشآموزی، گسترش دآرالقرانها و کتابخانهها را از جمله برنامههای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی عنوان کرد و یاد آور شد: آموزش حقوق شهروندی در مجموعه با همکاری شهرداری اجرایی خواهد شد.
این مقام مسئول در استان از احدث بیش از ۱۲۰ نمازخانه مدرسهای در دو سال ۹۵ و ۹۶ خبر داد و افزود: تعداد دارالقرآنها از ۱۸ عدد در سال ۹۲ به ۴۴ دارالقرآن در سال ۹۶ افزایش یافته است.
پاشایی اظهار داشت: آذربایجانشرقی دو سال پیاپی است که در رتبه های زیر۱۰،۱۰۰ و ۱۰۰۰ بعد از تهران مقام دوم کشوری را کسب کرده که بعد از انقلاب اولین بار اتفاق افتاده است.
مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی یادآور شد: قبل از استقرار دولت تدبیر و امید تنها ۵ مجمع در آذربایجان شرقی فعالیت داشت اما در حال حاضر این تعداد به ۲۴ مجمع افزایش یافته است.
پاشایی افزود: از سال ۸۵ تا ۹۰ شاخص رشد در این حوزه ۰٫۵ درصد بوده این در حالی است که در حد فاصل سال ۹۰ تا ۹۵ این رقم ۲/۵ درصد را نشان میدهد.
این مقام مسئول در آذربایجانشرقی اولویت دار کردن امر سوادآموزی در مناطق و نواحی را خواستار شد و افزود: موضوع شناسایی اولیای بی سواد و پوشش تحصیلی آنان باید امسال با کار جهادی حل شود.