یک جامعه شناس، دلیل اصلی جدایی نسلها از یکدیگر را بیتوجهی به اصول مذاکره دانست و گفت: باید بر اساس روحیات، تجربهها و انتظارات هر نسل، با آنها وارد صحبت شد.
به گزارش آذر صبح به نقل از ایسنا، دکتر کامران صداقت در کارگاه « اصول وفنون مذاکره با رویکرد فعالیتهای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی » در سازمان جهاددانشگاهی استان، با اشاره به اینکه اولین موضوع در مذاکره موثر، ایجاد نفوذ و افزایش تمرکز طرف مقابل است، گفت: مذاکره موثر علاوه بر بازاریابی، در دیگر بخشهای سازمان و زندگی شخصی نیز نقشی موثری دارد به طوریکه ما در زندگی روزمره همواره در حال مذاکره هستیم.
وی در خصوص ویژگیهای مذاکره موثر، تاکید کرد: اعتقادات خود را بدون ملاحظات محیطی به طور صریح بیان کنید و همچنین بازگذاشتن باب فرار و عذرخواهی و صادر نکردن حکم قطعی از جمله این ویژگیها است.
وی ارجاع سوالات تخصصی به حوزه مربوطه، زدن برچسب خوب بر افراد و رویدادها، جمع صحبت کردن، قرار دادن پاسخها در معرض معامله، استفاده از مدیریت تاثیرگذاری و توجه به کارایی و اثر بخشی را در مذاکره مهم مطرح کرد.
وی بین سه مفهوم مشتری سالاری، مشتری مداری و مشتری داری تفاوت قائل شد و توضیح داد: امروزه مشتری سالاری کاربرد چندانی ندارد و مشتری مداری نوعی برآوردن خواستهها و انتظارات مشتریان با همکاری کارکنان شرکت است و از سویی مشتری داری مفهوم اطلاع رسانی و گزارشدهی از طریق بولتن، بنر و رسانههای جمعی و اجتماعی را میرساند که قبل از پرسش مشتریان، شرکت خود پاسخگو باشد.
وی یاد آور شد: سه بخش کلامی یعنی زبان گفتاری، غیر کلامی یا زبان بدن و فراکلامی که به لحن کلام و تن صدا اشاره دارد، هر کدام در مذاکرات میتوانند نقش موثری داشته باشند.
کارگاه « اصول وفنون مذاکره با رویکرد فعالیتهای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی » به منظور آشنایی هر چه بهتر اعضای سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با اصول مذاکره، از سوی معاونت فرهنگی سازمان برگزار ش