استاندار آذربایجان شرقی گفت: تکنولوژی های روز موجب شده است که آحاد مردم تبدیل به یک رسانه شوند.
به گزارش آذر صبح، مجید خدابخش دقایقی پیش در کارگاه آموزشی مدیریت ارتباطات در بحران در سالنجمهوری اسلامی استانداری آذربایجان شرقی افزود: امروزه رویدادهای مختلف با ثبت و ضبط لحظات از سوی آحاد مردم اطلاع رسانی می شود.
وی به نقش روابط عمومی درانعکاس فعالیت ها دستگاه ها اشاره کرد و اذعان داشت: مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه ها با صداقت و انصاف مطالب را به مردم منتقل می کنند؛ به همین دلیل وظیفه داریم به ویژه در مورد نارسایی ها اطلاع رسانی کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از عدم نقدپذیری برخی مدیران گفت: برخی از مدیران دستگاه ها به جای اصلاح ایرادات آغاز می کنند به اعمال فشار به نقدکننده که به هیچ وجه صحیح نیست.
وی ادامه داد: صبر و حوصله و تحمل مدیران در زمان نقد باید افزایش یابد.
خدابخش اضافه کرد: روابط عمومی ها وظیفه جدید دارند و آن هم حضور در فضای مجازی وگروه های بزرگ، الان وضعیت با ۲۰ سال پیش فرق کرده است.
وی ادامه داد: الان رویدادها و سرعت انتشار آن ها نامحدود شده است؛ به ویژه ایران که جزو ۴ کشور اول استفاده کننده از تلگرام به شمار می رود؛ مدیران باید با نام خودش در تلگرام حضور داشته باشد.
وی ادامه داد: در زمان بحران وضعیت متفاوت است در ساعات اولیه در زلزله کرمانشاه ۹۵درصد اقدامات اولیه انجام شد ولی شبکه های من و تو و بی بی سی بدون توجه به این اقدامات به ۵ درصد خلا ها پرداخت و حاشیه سازی کرد.
خدابخش اضافه کرد: مدیران باید بپذیرند که در فضای متفاوتی سیر می کنیم اظهارنظر ها الان ثبت و ضبط در تمام لحظات ثبت می شود.
استاندار آذربایجان شرقی در پایان تاکید مرد: روابط عمومی ها باید به افکار عمومی صادقانه پاسخ دهند.
گزارش نصر حاکی است؛ کارگاه آموزشی مدیریت ارتباطات در بحران در سالنجمهوری اسلامی استانداری آذربایجان شرقی با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی و فعالان رسانه ای استان در حال برگزاری است.
منبع: نصر