باقی مانده آب آشامیدنی فودکورت “لاله پارک” برای آبیاری فضای سبز در این مجموعه تفریحی تجاری به کار گرفته میشود.
به گزارش آذر صبح، مجتمع تجاری تفریحی با همکاری گروه گپ همزمان با روز ملی “بهره وری و مصرف بهینه ” کمپین “روز صفر” را در جهت فرهنگسازی و بسط ایدههای اجرایی صرفه جویی آب در حوزه های شهروندی و فردی بصورت برنامه ای طولانی مدت راه اندازی کرد.
گفتنی است؛ روزانه آب باقیمانده در بطری های آبمعدنی فود کورت های سراسر کشور تبدیل به شیرابه زباله شده و یا به فاضلاب ریخته می شود که با هزینه بسیار بالای دوباره به چرخه بر میگردد. بر این اساس لاله پارک به عنوان اولین فود کورت در سراسر کشور اقدام به جمع آوری این آب ها برای استفاده بهینه از آن ها نظیر “آب دادن به گلدان های مجتمع تجاری” و “فضای سبز” کرده است .
گفتنی است “لاله پارک” آماده ی در یافت ایده های مختلف در راستای بهره وری بیشتر استفاده از آب، فرهنگ مصرف آب و همچنین حمایت از بسط و اجرای ایده های برگزیده شهروندان در این حوزه است و در آینده ی نزدیک اطلاع رسانی دقیق این مساله به وسیله فراخوان انجام خواهد پذیرفت .
لازم به ذکر است مجتمع تجاری و تفریحی لاله پارک امیدوار است با انجام و ایجاد شرایط برای انجام چنین اقداماتی باعث افزایش حساسیت فضای عمومی جامعه نسبت به مساله “آب” شود و همچنین در جریان این کمپین به فرهنگ غالب برای مصرف و بسط ایده های خلاقانه و کاربردی نزدیک شود.