چند روزی است کامیون دارها دست به اعتصاب زدند آنها می گویند کرایهها ثابت اند در مقابل حق بیمهها، عوارض اتوبانها، کمیسیون باربریها، هزینه تعمیرات و قیمت لوازم یدکی خودروها بالاست.
آذر صبح: طی روزهای گذشته کامیونداران بنابی نیز در مقابل انجمن صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای جاده ای شهرستان بناب تجمع کردند، آنها نسبت به عدم اعمال افزایش نرخ کرایهها و یکسان سازی نرخ حمل و نقل در سطح استان معترض هستند.
گفته میشود رویکرد سنتی بازار حمل و نقل باعث کاهش کرایه حمل بار شده، ضمن اینکه زمینه را برای حضور دلالان و متعاقبا سودجویی آنها فراهم کرده است.
این رویکرد سنتی در حمل و نقل جادهای در شرایطی است که، بر اساس اعلام مرکز پژوهشهای مجلس، میانگین سفر هر دستگاه کامیون در طول یک سال (۳۶۵ روز) فقط ۷۳ سفر در سال ۹۴ و ۶۵ سفر در سال ۹۳ است که نشان دهنده خواب بالای کامیون ها و انتظار بیش از حد آنها برای دریافت نوبت سفر است.
این موضوع به پایین بودن بهرهوری کامیون ها در ایران دامن میزند؛ این در حالی است که متوسط عملکرد مورد انتظار برای هر کامیون با توجه به حجم بار در کشور، ۲۰۰ سفر در سال است.